E-mail-marketing

Flere salg med automatiske e-mails

En effektiv markedsføringskanal, der letter kommunikationen med dine bedste kunder.

sådan får du succes med e-mail-automatisering

Det kan jeg hjælpe med

INDSAMLING AF KUNDEEMNER

Jeg hjælper dig med at indsamle potentielle kundeemner og sørger for at holde dem til ilden, så de ender med at blive glade kunder.

FÅ MERE UD AF DINE E-MAILS

Med et miks af automatiske flows og tilrettelagte kampagner sørger jeg for, at dine kunder hører fra dig på præcis det rette tidspunkt.

ET STYRKET ONLINE BRAND

Du lærer dine kunder bedre at kende, og de lærer dig at kende. Det giver styrkede forhold - og flere, mere loyale kunder.

Du kommer i godt selskab
must-haves for webshops

3 flows enhver webshop bør have

Disse 3 automatiseringer er de mest effektive og derfor også de første, vi sætter op.

Det er dem, der gør, at din investering i e-mail-marketing betaler sig selv.

VELKOMST-FLOW

En tilpasset serie af mails, der sendes ud til nye abonnenter på dit nyhedsbrev. Indeholder typisk en introduktion af din virksomhed og fordelene ved dine produkter.

TABT KURV

En automatisk mail-serie, der sendes ud, hvis kunden efterlader noget i kurven før betaling. Dette er den absolutte vinder-mail, når vi taler øget omsætning.

WIN-BACK

Et automatisk flow, der sendes ud til eksisterende kunder, der ikke har købt noget et stykke tid. Det betaler sig at minde dem om din eksistens på jævnlig basis.

E-mails er din webshops nye bedste ven

Automatiske e-mails er hovedkomponenten i det, vi på marketing’sk kalder marketing automation.

Det dækker over automatiseret markedsføring – og det er en god investering for langt de fleste virksomheder.

Marketing automation er det tætteste, du kommer på et “set-it-and-forget-it”-værktøj i markedsføring.

Der skal selvfølgelig løbende testes og optimeres på dine flows, men når først det er sat op, kører “maskinen” automatisk og skaffer nye og tilbagevendende kunder i butikken.

Vi bruger adfærdsbaserede hændelser (triggers) til at styre præcis hvad der sendes, hvem det sendes til og at det sendes på det helt perfekte tidspunkt.

Hele processen automatiseres – og du får en masse tid, som du kan bruge på noget andet.

3 gode grunde til at automatisere

Fordelene ved automatiserede e-mails

#1

SPAR TID & PENGE

Ved at automatisere din e-mail-markedsføring sparer du både tid og penge. Når de automatiske flows én gang er sat op, kører de hele tiden. Du skal “kun” lave justeringer og optimere for bedre effektivitet.

#2

MÅLRETNING AF KOMMUNIKATION

Med automatiske mails kan du være sikker på, at dit indhold rammer målgruppen på det helt rigtige tidspunkt. Segmentering af dine e-mail-lister sikrer, at dit budskab stemmer overens med modtagerens interesser og adfærd. 

#3

HØJERE INTERAKTIONSRATE

Fordi dine automatiske budskaber er tilpasset kundens adfærd (se #2) og rammer indbakken på det helt rigtige tidspunkt, er der meget større chance for, at hun vil åbne netop din mail blandt alle de andre i indbakken.

Hvilket system skal du vælge?

Når du skal vælge platform til automatisering som webshopejer er der især to systemer, du bør kigge på:

Klaviyo og Drip.

Der er små forskelle på de to systemer, men fælles for dem er, at de er tilpasset din webshops behov.

Fordelen ved at vælge Klaviyo (eller Drip, i øvrigt) som marketing automation platform er den enorme mængde kundedata og indsigt, som du får i dine brugeres adfærd.

I tillæg til dataindsamlingen gør Klaviyo også brug af machine learning.
F.eks. “lærer” Klaviyo løbende, hvor lang tid der går mellem en typisk kundes køb i din shop. En uvurderlig indsigt, når du skal bestemme, hvornår du skal sende et automatisk flow som f.eks. win-back – altså invitere kunder til at købe hos dig igen.

Sælger du kaffe, kan du f.eks. lære, hvornår dine kunder skal have fyldt op og endda tilpasse det til ordrestørrelsen.

Klaviyo indsamler altså en masse data, som du kan bruge i dine automatiske flows – men også i andre grene af din markedsføring.

I tillæg er det også en utroligt brugervenlig platform.

E-mails designes f.eks. gennem et intuitivt drag-&-drop system, så du kan nemt få et flot resultat uden at være webdesigner.

Klaviyo kan desuden integreres med næsten alle e-commerce platforme, hvilket bl.a. betyder at dine produkter automatisk tilføjes Klaviyo’s katalog og herefter synkroniseres løbende.

Det gør, at du kan indsamle en masse data på produktniveau, og f.eks. tilpasse dine automatiseringer efter hvilket produkt en kunde senest har kigget på.

Derudover er der også en meget velfungerende integration til Facebook, så du kan synkronisere dine lister på tværs af platforme, og altså ramme dine kunder på flere medier.

Skal vi komme i gang med at sætte dine salg på autopilot?

Derfor skal du vælge mig

3 gode grunde til at vælge mig som samarbejdspartner

OVERSKUELIGE AFTALER

Jeg bygger relationer på resultater – ikke lange bindinger og urimelige kontrakter.

MÅLBARE RESULTATER

Vores fælles mål skal kunne ses på din bundlinje – det knokler jeg for hver dag.

ET ÆRLIGT SAMARBEJDE

Jeg kommunikerer åbent og ærligt – og forventer, at du gør det samme.

Må jeg høre om din forretning?

Jeg står klar til at sætte din webshop på autopilot!

Book et møde, send en mail eller giv mig et ring med det samme – jeg glæder mig til at hilse på dig!

… du kan også altid kontakte mig på:
steffen@steffenschou.dk
+45 60 22 14 53