Pris for Facebook Ads
Hvad koster det at annoncere på Facebook?
Gennemsigtige priser og fair kontrakter uden lange bindinger.
Samlede udgifter
Inden vi hopper til priseksemplerne, er der lige en vigtig ting, vi skal have styr på.
Når vi taler om annoncering, er der nemlig to forskellige typer af udgifter at holde sig for øje.
#1
UDGIFTER TIL FACEBOOK
Den del du betaler direkte til Facebook/Meta for visning af annoncer på platformene Facebook og Instagram. Kaldes også “spend”.
#2
UDGIFTER TIL MIG
Den del du betaler for at jeg opsætter dine annoncer, tester, rapporterer og allokerer dit budget, så du får de bedst mulige resultater af din annoncering.
Prisen for min hjælp
Den simple model:
Du køber et klippekort på 10 eller 20 timer, og de timer bruger jeg på at arbejde fokuseret på din annoncekonto.
Det kan være en fin løsning, hvis du har et begrænset månedligt budget til annoncering, eller gerne vil teste Facebook-annoncering af.
Du betaler forud og kender dermed dine udgifter.
Den løbende model:
Et fast samarbejde om løbende annoncering, der skaffer kunder i butikken måned efter måned.
Prisen på sådan en aftale varierer ift. dit samlede månedlige spend.
Minimumsprisen på min hjælp er 4.000,-/md. og et minimumsbudget til annoncering på 6.000,-/md.
Du skal altså som minimum kunne sætte 10.000,-/md. af til annoncering.
Større budgetter der skal distribueres = mere arbejde for mig med opsætning, tests og optimering af dine kampagner.
Derfor stiger prisen på min hjælp i takt med at dit spend (og din indtjening) forøges.
Vi aftaler altid en budgetramme på forhånd, så du kender de månedlige udgifter.
Indrømmet, det er lidt kringlet – lad os tage et par eksempler på, hvordan et løbende samarbejde kan se ud:
Priseksempler på Facebook-annoncering
Herunder kan du se 2 forskellige eksempler på, hvordan udgifterne typisk fordeles – og hvad du kan forvente af afkast fra din annonceinvestering.
Priseksempel #1
Her er tale om en mindre webshop inden for lifestyle-branchen.
Shoppens samlede udgifter beløber sig til 12.500,-/md., fordelt på 8.000,- til Facebook og 4.500,- til mig.
Den samlede omsætning genereret af annonceringen var 103.000,-.
Shoppen fik altså deres investering igen 8,2x.
Spend til Facebook | 8.000 kr. |
---|---|
Pris for min hjælp | 4.500 kr. |
Samlet pris | 12.500 kr. |
Omsætning genereret | 103.000 kr. |
ROI | 8,2x |
Priseksempel #2
Her er tale om en webshop inden for luksusfødevarer.
Shoppens udgifter beløber sig samlet set til 22.600,-/md., fordelt på 15.500,- til Facebook og 7.100,- til mig.
Den samlede sporbare omsætning genereret af annonceringen var 176.000,-.
Denne shop fik altså investeringen igen 7,7x.
Spend til Facebook | 15.500 kr. |
---|---|
Pris for min hjælp | 7.100 kr. |
Samlet pris | 22.600 kr. |
Omsætning genereret | 176.000 kr. |
ROI | 7,7x |
Hvad kan du forvente?
Nu har du en idé om, hvordan regnestykket bag et samarbejde kan se ud.
De ovenstående eksempler er selvfølgelig nogle af de bedre cases. I begge tilfælde har samarbejdet stået på i noget tid, og jeg har haft tid til at justere og optimere annonceringen.
Men det er på ingen måde urealistisk, at vi kan opnå lignende resultater med din webshop.
Ved opstart skal du dog være forberedt på, at det kan tage noget tid, før bolden begynder at rulle.
Jeg anbefaler altid en “indkøringsfase” på 3 måneder. Her indsamler vi data, tester budskaber og målgrupper og jeg lærer din virksomhed at kende.
Når de 3 måneder er gået, kigger vi på resultaterne sammen.
Herefter beslutter vi, om det giver mening at fortsætte samarbejdet.
Virksomheder, der stoler på mig
Er du klar til at rykke?
Lad os tage en snak om din virksomhed og finde ud af, hvordan vi kan få Facebook-annoncering til at arbejde for dig.
… har du spørgsmål, fanger du mig på:
steffen@steffenschou.dk
+45 60 22 14 53