Meta ads.

Jeg forvandler de sociale medier til en stabil kilde til trafik og salg for alle webshops og serviceudbydere.
sådan får du succes med facebook ads

KØBEKLARE KUNDER

Gennem data finder jeg frem til målgrupper, som er klar til at købe dit produkt.

LEADINDSAMLING

Jeg opbygger en liste af emner, som er interesserede i dine produkter.

ANALYSE

Jeg sikrer effektiviteten ved løbende at analysere data om din forretning.

STYRKET BRAND

Jeg arbejder langsigtet på at finde de næste loyale ambassadører for dit brand.

Mød dine kunder.

Facebook er det største sociale medie i Danmark, og dine kunder bruger det hver dag. Flere end 4 mio. danskere er til stede på platformen, og derfor skal du selvfølgelig også være det. Men din blotte tilstedeværelse er – som du måske har erfaret – desværre ikke nok. Det tager tid at opbygge en organisk brand-identitet på sociale medier – og det er begrænset, hvor meget du kan sælge til gamle klassekammerater og din tante Gerda i Korsør.
Du har brug for et større publikum, et skarpt målrettet budskab og en megafon, så du kan råbe kunderne op. Alt dette får du med annoncering på Facebook og Instagram. Bruger du det rigtigt, er Facebook Ads et uvurderligt værktøj for din forretning.

Lad os se lidt nærmere på, hvordan du som virksomhedsejer får optimale resultater af Facebooks annoncesystem.

Annoncetyper.

Facebook har en annoncetype til ethvert formål – her er 5 af mine favoritter. Uanset hvad du sælger, anbefaler jeg altid et skarpt remarketing-setup. Det virker bare godt på sociale medier. Ellers bestemmes annonce-formatet typisk af hvad du sælger og hvem du vil sælge til.

Virksomheder, der stoler på mig
prisen for facebook annoncering?

Hvad koster det?

Er du som de fleste kløgtige webshopejere, tænker du nok:

“Det lyder jo alt sammen rigtigt godt, men … hvad koster det!?”

Det korte svar er, at hvis din annoncering samlet set koster dig penge … Ja, så er der noget galt! Ved opstart af en helt ny konto anbefaler jeg, at du afsætter et budget på 10.000,-/md. i 3 måneder. Efter de 3 måneder har vi data nok til, at vi kan evaluere på resultaterne og opsætte et ret simpelt regnestykke:

Omsætning – Annonceudgifter = Profit 🥳

Herefter giver det sig selv, om det giver mening at fortsætte samarbejdet eller ej.

Læs mere om afkast/udgifter på annoncering og se priseksempler →

Facebook eller Google Ads?

Hvor får du mest for pengene?

… det kan jeg desværre ikke give et entydigt svar på.

Der er dog to ting Facebook annoncer er rigtigt gode til, som er svære at opnå gennem Google Ads:

1.

SKABE RELATIONER

Facebook er en social platform, og det er helt naturligt at bruge Facebook til at skabe en relation til din målgruppe. Mennesker elsker at handle med mennesker, og med både annoncer og organiske posts på Facebook kan du vise dine kunder at du er … et menneske.

2.

SKABE BEHOV

Google er en søgemaskine, som vi bruger, når der er opstået et behov. Hvis vaskemaskinen f.eks. skal skiftes, eller der er for mange huller i underbukserne. Vi Googler. På Facebook er det omvendt – her får du chancen for at gøre folk opmærksomme på et behov, som de slet ikke vidste, at de havde.

det store spørgsmål ...

Kan det betale sig?

Okay, lad mig bare være helt ærlig her:
Jeg kan selvfølgelig ikke garantere resultater. For langt de fleste er det dog en investering, der betaler sig selv. Mange webshops får investeringen igen 5x, 6x – somme tider helt op til 10x!
For lidt perspektiv kan du jo vælge at se på det sådan her: Det globale forbrug på Facebook Ads var i 2022 +400 milliarder kroner. Så det virker i hvert fald for andre.
Det kan også virke for dig.

Skal vi komme i gang?

Skal vi arbejde sammen?

3 gode grunde til at vælge mig som samarbejdspartner

Forberedt men fleksibel

1

Jeg forbereder mig altid grundigt og baserer mit arbejde på lige dele data og forretningsmæssig erfaring – men når først planen er lagt, så er jeg klar til at knokle og rykke hurtigt for at udvikle din forretning.

Du er ikke bare en kunde i rækken

2

Jeg ser dig i højere grad som en samarbejdspartner end en kunde. Vi spiller på samme hold, og jeg møder dig altid hvor du er – uanset om du lige har startet din digitale rejse, eller har flere år på bagen.

Et effektivt & ærligt samarbejde

3

Jeg er med dig hele vejen og sikrer, at du kommer ud over rampen med dit brand. Jeg følger dine resultater nøje, og kalder “en spade for en spade” – og jeg forventer, at du gør det samme!

Bliv ringet op

Lad os tage en snak om din forretning ☕

Mange tak for din besked!

Jeg glæder mig til at læse den, og vender fluks tilbage til dig – hold øje med din indbakke!

Hvis du har brug for at tale med nogen mens du venter:
steffen@steffenschou.dk
+45 60 22 14 53