Facebook Ads

Facebook Ads - annoncer på sociale medier

En stabil kilde til trafik og salg for alle webshops.

sådan får du succes med facebook ads

Det kan jeg hjælpe din virksomhed med

MERE TRAFIK - FLERE KUNDER

Gennem data finder jeg frem til målgrupper, som er klar til at købe dit produkt og blive glade kunder i din webshop.

LEADINDSAMLING OG KVALIFICERING

Jeg hjælper dig med at skabe kontakt til personer, som er interesserede i dine produkter, men stadig er i overvejelsesfasen.

ET STYRKET ONLINE BRAND

Ved siden af de "hurtige" mål, arbejder jeg langsigtet på at finde de næste loyale ambassadører for dit brand.

Facebook Ads + webshops =
et perfekt match

Facebook er det største sociale medie i Danmark, og dine kunder bruger det hver dag.

Flere end 4 mio. danskere er til stede på platformen, og derfor skal du selvfølgelig også være det.

Men din blotte tilstedeværelse er – som du måske har erfaret – desværre ikke nok.

Det tager tid at opbygge en organisk brand-identitet på sociale medier – og det er begrænset, hvor meget du kan sælge til gamle klassekammerater og din tante Gerda i Korsør.

Du har brug for et større publikum, et skarpt målrettet budskab og en megafon, så du kan råbe kunderne op.

Alt dette får du med annoncering på Facebook og Instagram.

Bruger du det rigtigt, er Facebook Ads et uvurderligt værktøj for din webshop.

Lad os se lidt nærmere på, hvordan du som webshopejer får mest ud af Facebooks annoncesystem.

dine muligheder med facebook ads

De forskellige annoncetyper

Facebook har en annoncetype til ethvert formål – her er 5 af mine favoritter.
Uanset hvad du sælger, anbefaler jeg altid et skarpt remarketing-setup. Det virker bare godt på sociale medier.
Ellers bestemmes annonce-formatet typisk af hvad du sælger og hvem du vil sælge til.

PRODUKTANNONCER

Vis produktannoncer til personer, der allerede har besøgt din produktside - og brug dynamisk indhold til at øge salget.

LEADANNONCER

Udbyg dit publikum og få mulighed for at holde kontakten med dine kunder + få flere deltagere ved events i virksomheden.

REMARKETING

Det rigtige budskab til de rette personer på den rette tid. Det kan du med remarketing tilpasset dine kunders købsadfærd.

KARRUSEL-ANNONCER

Fortæl mere om et specifikt produkt eller præsenter en kollektion i dette engagerende format, der altid skaber trafik.

VIDEOANNONCER

Fang og fasthold din målgruppes opmærksomhed med videonannoncering - også god mulighed for at vise personlighed.

Virksomheder, der stoler på mig
prisen for facebook annoncering?

Hvad koster det?

Er du som de fleste kløgtige webshopejere, tænker du nok:

“Det lyder jo alt sammen rigtigt godt, men … hvad koster det!?”

Det korte svar er, at hvis din annoncering samlet set koster dig penge …
Ja, så er der noget galt.

Ved opstart af en helt ny konto anbefaler jeg, at du afsætter et budget på 10.000,-/md. i 3 måneder.

Efter de 3 måneder har vi data nok til, at vi kan evaluere på resultaterne og opsætte et ret simpelt regnestykke:

Omsætning – Annonceudgifter = Profit 🥳

Herefter giver det sig selv, om det giver mening at fortsætte samarbejdet eller ej.

Læs mere om afkast/udgifter på annoncering og se priseksempler →

Facebook eller Google Ads?

Hvor får du mest for pengene?

… det kan jeg desværre ikke give et entydigt svar på.

Der er dog to ting Facebook annoncer er rigtigt gode til, som er svære at opnå gennem Google Ads:

#1

SKABE RELATIONER

Facebook er en social platform, og det er helt naturligt at bruge Facebook til at skabe en relation til din målgruppe. Mennesker elsker at handle med mennesker, og med både annoncer og organiske posts på Facebook kan du vise dine kunder at du er … et menneske.

#2

SKABE BEHOV

Google er en søgemaskine, som vi bruger, når der er opstået et behov. Hvis vaskemaskinen f.eks. skal skiftes, eller der er for mange huller i underbukserne. Vi Googler. På Facebook er det omvendt – her får du chancen for at gøre folk opmærksomme på et behov, som de slet ikke vidste, at de havde.

Kan det betale sig?

Det store spørgsmål …

Okay, lad mig bare være helt ærlig her:
Jeg kan selvfølgelig ikke garantere resultater.

For langt de fleste er det dog en investering, der betaler sig … rigtigt godt, endda!

Mange webshops får investeringen igen 5x, 6x – ja, somme tider helt op til 10x!

For lidt perspektiv kan du jo vælge at se på det sådan her:
Det globale forbrug på Facebook Ads ventes i 2022 at ramme +400 milliarder kroner.

Så det virker i hvert fald for andre.

Det kan også virke for dig.

Skal vi komme i gang?

Derfor skal du vælge mig

3 gode grunde til at vælge mig som samarbejdspartner

OVERSKUELIGE AFTALER

Jeg bygger relationer på resultater – ikke lange bindinger og urimelige kontrakter.

MÅLBARE RESULTATER

Vores fælles mål skal kunne ses på din bundlinje – det knokler jeg for hver dag.

ET ÆRLIGT SAMARBEJDE

Jeg kommunikerer åbent og ærligt – og forventer, at du gør det samme.

Må jeg høre om din forretning?

Jeg er klar til at hjælpe din webshop med at vokse.

Book et møde, send en mail eller giv mig et ring med det samme – jeg glæder mig til at hilse på dig!

… du kan også altid kontakte mig på:
steffen@steffenschou.dk
+45 60 22 14 53